imorgon

Imorgon tar jag studenten. Jag vet att jag har nämnt det ett antal gånger i den här bloggen, men det sjunker aldrig riktigt in. Jag är fylld av glädje, förvirring, separationsångest, eufori och panik. Allt på samma gång. Det känns som att jag aldrig kan förbereda mig tillräckligt, både när det gäller allt som ska fixas, men också mentalt.

Jag liknar det lite vid när man ska ha en fest eller middag, eller när man hade kalas när man var liten. Då man vet att gästerna kommer en viss tid, och då måste allt bara vara helt perfekt. Så går man runt hela dagen och tänker ”det är många timmar kvar”, men plötsligt inser man att klockan närmar sig Välkomna, och tusen saker som man måste göra bara störtar över en.

Precis så är det, fast över flera år istället för en dag. Och när jag drog den här liknelsen för min mormor så sa hon: ”och när middagen är uppäten och gästerna gått hem så är allt över”, och den meningen förklarar situationen ännu bättre. På onsdag är det över.

Men den här tiden i livet är kanske den finaste ändå. Så omtumlande, skavande, förvirrande och samtidigt så himla vacker. Åh. Imorgon tar jag studenten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0