ingenting någonsin

Jag har svävat på moln, gått omkring och bara lett för mig själv, flugit runt i det där magiska virrvarret av något som brukar kallas lycka. För en stund. Och vi har alla hört det tusen gånger förut, att den där lyckan inte varar för evigt. Ingenting varar nånsin för evigt.

Så när jag inser att den där euforiska känslan är på väg bort ett tag så drömmer jag om bättre dagar. Jag drömmer om sommar, en len kind, ljummet vatten, en annan stad i ett annat land. Jag drömmer om att komma bort från verkligheten. Min egen.

Sen tänker jag att är det ens någon idé? Sommarkvällar, rufsigt hår och andra gator, spelar det någon roll? Jag undrar om det är någon idé att längta. Ingenting varar ju ändå för evigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0