torsdag

Min lillebror börjar gymnasiet idag. Känns som jag passar vidare bollen till honom nu. Lämnar över stafettpinnen. Jag ska lära honom allt jag kan om FN:s konvention om barnets rättigheter (artikel 12), gruppdynamik och inflytande. Sånt som jag önskar att jag visste när jag började ettan.

Igår var jag, Ebba och Melina i Stadshuset och presenterade det vi, Hanna och Åsa kom fram till om entreprenöriellt lärande när vi jobbade i juli. Det var så hjärtla kul, svävade på moln efteråt.

En grej bara: varför är det ofta så att när en person visar engagemang, drivkraft och viljan att förändra, så får man istället för att höra att man gör ett bra jobb istället höra att man är "överpretentiös" "så jävla satsig", "tror att man är bäst" osv.? Jag tycker det är konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0